La Fundació Suñol en una Catalunya sense “Exprés”

Llegeixo els capítols dedicats al MNAC i al MACBA de l’Art & Co escrit per la crítica d’art i curadora independent Pilar Parcerisas. Els llegeixo mentre torno de Barcelona amb el Catalunya Exprés que, al pas que anem, a jutjar pels comentaris que sento i pels retards acostumats, no arribarà a ser mai un tren català ni molt menys exprés. El llibre està editat al 2003 i recull un seguit d’articles publicats per Parcerisas al diari Avui. Reculls raonats de crítiques de crítics que últimament sembla que estan a l’ordre del dia, em venen a la memòria altres publicacions com les de J. F. Yvars, Victoria Combalia o Daniel Giralt-Miracle, que han fet el propi. Em sorprèn d’Art & Co la seva absoluta vigència, i de fet no sé si em sorprèn o en realitat em fa certa angúnia perquè, tal i com Parcerisas titula en un dels seus articles, el MNAC continua essent “un repte de futur”, amb una presència important de peces romàniques però amb un buit a dia d’avui encara existencial de l’avantguarda catalana del XX que segueix sense trobar el seu lloc en els museus catalans. Ni tant sols el MACBA s’ha posat les piles i continua exhibint-se com una gran nevera-contenidor de parets blanques a la qual “li falta programa i li sobren pretensions”. Les reflexions agafen encara més autenticitat després de la meva visita a Barcelona coincidint amb la presentació de la nova Fundació Suñol, al bell mig del Passeig de Gràcia. Tres plantes per exhibir una col·lecció que, de no ser Fundació privada, ja podria ben “il·luminar” les sales de blanc immaculat projectades per Frank O. Gehry.

2 respostes a La Fundació Suñol en una Catalunya sense “Exprés”

  1. jordi escrigué:

    M’ha agradat molt el teu bloc. T’afegeixo a favorits. Endavant!

  2. Salvador escrigué:

    Podeu veure el meu comentari al meu blog
    http:!!sjuanpere.blogspot.com

Deixa un comentari

