Ets l’artista del segle XXI?

M’ha arribat un e-mail amb un link que em pregunta directament si reuneixo les condicions necessàries per ser un/a artista del segle XXI. Es tracta d’un test virtual, una mena de “multiple choice” al més pur estil de les revistes de moda anglosaxona on 10 preguntes conviden a l’internauta a descobrir si mereix o no entrar a la categoria de creadors del nou segle. No em dedico a crear sinó a “comentar” les obres d’art però m’ha fet certa gràcia saber si passava el test. L’he aprovat amb nota, de la qual cosa dedueixo o que m’hauré de plantejar explotar la meva vena creativa en aquest nou segle o que les preguntes són tant estereotipades que en realitat l’objectiu és caure en el tòpic de que al segle XXI qualsevol amb un mínim de sensibilitat pot arribar a ser artista… La demostració que l’art tampoc es salva de prejudicis… Però, deixant de banda el divertimento, sí que sovint existeixen característiques o preocupacions comunes – estils, si es vol – en l’art d’una mateixa generació: pensem en l’art cubista, surrealista, informalista… totes elles corrents creatives del segle XX. Quins ismes ens té preparat el nou segle? I, de fet, si en d’altres àmbits podem parlar d’un perfil de votant o un model de consumidor… existirà realment una mena de “retrat robot” de l’artista del segle XXI? 

Deixa un comentari

